• 09351946600
  • تهران محدوده اندرزگو و شهرک غرب

انواع روش کاشت مو

  • دسته‌بندی: مو
  • تاریخ انتشار: 11 آبان 1400 , ساعت: 9:39
  • بازدیدها: 680

انواع روش کاشت مو

برای همه ما بدیهی است که پرپشتی و مدل مو چقدر در چهره موثر است، اما متاسفانه برای بسیاری از ما پیش می‌آید که با افزایش سن، بیماری‌های گوناگون یا به صورت ارثی موهایمان شروع به ریختن کند و از جذابیت چهره‌مان بکاهد. تا چند سال پیش معمولاً کمتر کسی سراغ کاشت مو می‌رفت چرا که درد و دوران نقاهت آن غیرقابل چشم‌پوشی بود، اما امروز با روی کار آمدن روش‌های جدید و دستگاه‌های پیشرفته، تهاجمی بودن کاشت مو هم از بین رفته و همین امر افراد بسیاری را به سمت ترمیم مو سوق می‌دهد.

در ادامه مقاله می‌خواهیم به انواع روش کاشت مو و ویژگی هر کدام بپردازیم.

 

کاشت-مو-طبیعی

کاشت مو طبیعی به روش FUT

مشکل اصلی کاشت مو تا قبل از روی کار آمدن روش FUT ، مصنوعی جلوه کردن کاشت مو یا اصطلاحاً عروسکی شدن موها بود. یعنی دسته‌های ۱۰ تا ۲۰ تایی تار مو با فواصل زیاد از هم روی سر قرار می‌گرفتند. در ادامه پیشرفت پزشکی در کاشت مو، رسیدن به نتایج طبیعی در مهم‌ترین قدم دستور کار این جراحی قرار گرفت تا این که روش FUT ابداع شد.

این روش تحولی شگرف در کاشت مو به وجود آورد، به یک روش اصلی و پایه تبدیل شد و به سرعت روش‌های قبلی را از دور خارج کرد. در این روش ابتدا نوار کوچکی از پوستِ پشت سر برداشت شده، سپس زخم ایجاد شده بخیه زده می‌شود. موهای نواحی بالاتر جای زخم‌ها را می‌پوشانند.

 

کاشت-مو-بدون-جراحی

کاشت مو بدون جراحی با روش FIT

هرچند روش FUT تحول عظیمی در کاشت مو ایجاد کرد و همچنان یکی از پرطرفدارترین روش‌های کاشت مو است، روشی تهاجمی محسوب می‌شود زیرا موجب خونریزی و زخم می‌شود و خطرات و عوارض زیادی نیز دارد. برای رفع مشکلات این روش، کاشت مو به روش FIT به وجود آمد. این روش خیلی کمتر از FIT تهاجمی است، نیاز به برش و بخیه و درد و خونریزی ندارد و عوارض بسیار کمی دارد.

کاشت مو با دستگاه به روش SUT

از روش FIT  بسیار استقبال شد و پس از آن برای افزایش سرعت و تراکم  روش SUT روی کار آمد. ابزارهای اتوماتیک پیشرفته اختراع شد و اولین و بهترین دستگاه‌های کاشت مو روی کار آمد.

کاشت مو به روش SUT، تمام اتوماتیک، خودکار یا رباتیک نیست. دستگاه مورد استفاده در این روش دو قابلیت دارد که در مرحله‌ی استخراج فولیکول‌ها کمک کننده هستند.

پانچ ماشینی که با قابلیت چرخش و مثل مته پوست را سوراخ می‌کند. درون یک هولدر دستی قرار گرفته و استفاده از آن دقیقاً مشابه هولدرهای غیرماشینی قدیمی است اما سرعت و دقت بیشتری دارد. همچنین قابلیت مکش یا ساکشن دارد که فولیکول را بدون دخالت دست به داخل دستگاه می‌کشد.

 

انواع-روش-کاشت-مو

روش کاشت مو Micro FIT

روش SUT توانست بخشی از مشکلات روش FIT را بهبود بخشد تا اینکه روش Micro FIT ابداع شد. در این روش دستگاه‌هایی پیشرفته‌تر مثل نئو گرافت 2 روی کار آمد و آخرین تکنیک‌های کاشت مو مورد استفاده قرار گرفت.

مراحل روش Micro FIT

در روش Micro FIT برای برداشت واحدهای فولیکولی از ایمپلنتر مینیاتوری استفاده می‌شود. در دستگاه SUT، ایمپلینتر مینیاتوری پانچ چرخشی دارد و قطر پانچ قابل تغییر و تنظیم است. در روش MFIT نیز می‌توانیم از پانچ‌هایی با قطر ۰.۶ تا ۰.۹ میلی‌متر استفاده کنیم. با بهره بردن از قابلیت تغییر ضخامت پانچ در این روش، می‌توان واحد‌های فولیکولی کوچکتری را برداشت و به نتایج طبیعی‌تری دست یافت، اما ضخامت پانچ در روش‌های SUT و FIT  ثابت است.

دستگاه‌هایی که در روش MFIT استفاده می‌شوند دارای قابلیت مکش یا ساکشن هستند و نیازی به استفاده از پنس یا انبرک ندارند بنابراین فولیکول با ابزار جراحی در تماس مستقیم نیست و به سر آسیب کمتری می‌رسد. مراحل آماده‌سازی و کاشت گرافت‌ها در کاشت مو به روش Micro FIT مانند روش‌هایی است که پیش‌تر ذکر شد.

 

کاشت-مو-ترکیبی

روش کاشت مو ترکیبی

در روش ترکیبی کاشت مو از چند روش به طور همزمان استفاده می‌شود، مثل استفاده از روش‌های FUT و FIT  به طور  همزمان. به این صورت که ابتدا با روش FUT کاشت مو انجام می‌شود، سپس برای افزایش تراکم و زیباسازی از روش FIT بهره می‌برند.

مزیتی که روش ترکیبی نسبت به هر کدام از روش‌ها به صورت جداگانه دارد، این است که بالاترین تراکم ممکن در یک جلسه ایجاد می‌شود اما در این روش هم مثل روش FUT ، تهاجمی بودن و ایجاد زخم و خونریزی وجود دارد. هزینه این روش بیشتر از روش FUT و کمتر از روش FIT است.

روش کاشت مو BHT

BHT  مخفف عبارت body hair transplant و به معنای کاشت مو با موهای بدن است. البته این روش به تنهایی روش کاشت مو محسوب نمی‌شود، تنها هنگام برداشت، از موهای بدن استفاده می‌شود. روشی که برای برداشت استفاده می‌شود، یکی از روش‌های FIT، SUT یا Micro FIT است. نکاتی که برای برداشت از موهای بدن باید مدنظر قرار گرفته شوند، به شرح زیر است؛

  • تنها برای آقایان می‌توان از بین موهای بدن (ریش، سینه و پشت) گرافت برداشت کرد.
  • موهای بدن به علت داشتن کیفیت کمتر نسبت به موهای سر، پس از پیوند درصد کمتری از آن‌ها زنده می‌مانند.
  • از روش کاشت مو BHT برای بهبود تراکم کاشت مو استفاده می‌شود. از این روش نمی‌توان به عنوان روش اصلی کاشت مو استفاده کرد.

روش کاشت مو U-FIT یا کاشت نامحسوس

روش U-FIT همان روش Micro FIT است اما بدون تراشیدن موهای سر انجام می‌شود. این روش برای همه افراد مناسب و قابل اجرا نیست، برای تشخیص امکان‌پذیر بودن یا نبودن این روش، شخص حتماً باید مورد معاینه پزشک قرار گیرد.

روش کاشت مو HRT

در کاشت مو به روش HRT از فولیکول‌ها و موهای طبیعی فرد استفاده نمی‌شود، بلکه از فیبرهای مصنوعی که از نظر جنس و رنگ شبیه موهای فرد مورد نظر است، استفاده می‌شود. توجه داشته باشید که فیبرهای کاشته شده رشد نمی‌کنند و همیشه با همان اندازه کاشته شده باقی می‌مانند.

 

هزینه-کاشت-مو

هزینه کاشت مو چقدر است؟

هزینه جراحی کاشت مو با توجه به روشی که برای موهای هر فرد توسط پزشک مناسب تشخیص داده می‌شود و نیز مقدار بهره‌وری فرد از فولیکول‌های پیوند زده شده، داروها و درمان در دوران نقاهت و چندین فاکتور دیگر دستخوش تغییر می‌شود.

ارسال نظرات

تعداد نظرات : 0

ورود ارسال دیدگاه